Dan före doppare dan

4

23 december, 2012 av magdalenabostrom

Nu har det varit alldeles för länge sedan jag bloggade, har inte orkat antar jag. Tid har jag inte heller haft mycket av, men men!

Idag är det den 23e, och om jag varit i Sverige skulle jag firat jul imorgon, men här firar man den 25e. Denna jul är verkligen helt galet annorlunda! Jag saknar hela min familj, mina vänner, tro det eller ej men all snö, mörkret och alla traditioner. Hitentills så har detta utan tvekan varit den svåraste tiden. Men det ska ändå bli kul att få pröva att fira jul på ett annat sätt!

I november hade jag fullt upp och åkte till Auckland för att se Coldplay, det var verkligen hur coolt som helst och helt enkelt det bästa jag gjort!!!! Men vi stannade även i Taupo, Matamata (Hobbiton) och Hamilton!
DSC_2428

Sedan åkte jag till Rarotonga (Cook öarna) i en vecka, helt enkelt ett paradis!!
DSC_2702

Tre dagar senare åkte jag till Södra ön i två veckor, så sjukligt underbart fint också!!!
DSC_3336Jag framför Mt. Cook, Nya Zeelands högsta berg!
Hade fullt upp i november och början av december. Och nu njuter jag av lovet!!

Ha en underbar jul mina få läsare

4 tankar om “Dan före doppare dan

  1. lena nilsson skriver:

    Här är det 20 grader minus och fullt av vit snö i träden. Är på väg hem efter julfirande. Vilka helt underbara bilder du har lagt ut. Så.roligt att.få.se! Ha det så gott Magda kramar.från Lena;-)

  2. Martina skriver:

    Hej mitt namn är Martina. Och jag funderar på att åka som utbytesstudent. Problemet är bara att jag står mellan två länder. Nya Zeeland och Australien, de verkar ganska lika varandra så jag vet inte vilket jag ska välja. Du kan inte berätta lite skillnader mellan Nya Zeeland och Australien? Kanske påverkar mitt val. Tack så mycket 🙂

    • magdalenabostrom skriver:

      Hej Martina! Vad kul att du vill åka som utbytesstudent, eftersom jag ej besökt Australien så vet jag inte 100 % hur det är där. Men vad jag har hört, så är Nya Zeelädndare mindre laid back. Nya Zeeland och Australien är två olika länder, Nya Zeeland består av det finaste landskap jag sett i mitt liv, och även väldigt varierad. Det finns alper stränder och massa annat som är sevärt! och vad jag vet av Australien så är naturen inte lika varierad, mestadels strand och öken. Men jag rekommenderar verkligen Nya Zeeland, invånarna är super vänliga och alldeles underbara!
      Jag hoppas jag underlättat att välja 🙂

Lämna en kommentar

Välkommen till min blogg, jag heter Magdalena Boström och jag ska åka som utbytesstudent till Nya Zeeland 2012/13. Här kan du läsa om min resa, känslor, upplevelser och massa annat!